Fanfare de Wieden super blij met concoursresultaat

Geplaatst op: 19-03-2018

Zaterdag nam muziekvereniging Fanfare de Wieden met dirigent Wilfred Grootenhuis deel aan een concertconcours in De Hanzehof in Zutphen. Dit concours werd georganiseerd door Muziekbond Gelderland-Flevoland onder auspiciën van KNMO, de landelijke muziekorganisatie. Voor Fanfare de Wieden was concoursdeelname in deze samenstelling ( samenvoeging van Giethoorns Fanfare, Onderling Genoegen en Crescendo) de eerste keer. Op eigen verzoek kwam de fanfare – de jongste muzikant 13 jaar, de oudste 94 jaar -  uit in de festival-divisie. Dit houdt in dat de jury een schriftelijke beoordeling geeft zonder puntenwaardering.

Het inspeelnummer was Consolation , in een arrangement van Jan de Haan. Dit werk werd niet meegenomen in de beoordeling.  Spanish triptych van Jan de Haan (niveau 5e divisie) en Dogon door Kevin Houben(niveau 4e divisie) werden beoordeeld door de juryleden Rob Goorhuis, Dick Bolt en Jouke Hoekstra. Naar hun oordeel waren beide concourswerken een dikke eerste prijs waard. De jury gaf een aantal adviezen mee voor o.a. balans en stemming. De solobugel kreeg een speciale vermelding vanwege de geweldig mooie klank. Voor veel leden van de fanfare was deelname aan het concours de eerste keer. Presteren onder spanning en dan zo’n prachtig resultaat neerzetten…  Al met al een super dag met een Super resultaat.